حالت سیاه
04-05-2024
Logo
ایستگاه‌های رمضانی 1443هـ - ایستگاه بیست و یکم: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
   
 
 
به نام خداوند بخشنده ی مهربان  
 

برادران گرامی با درس جدیدی از درس های یا ایها الذین آمنوا در خدمت شما هستیم، آیه امروز:

﴿ ﴿ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ (2) كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ (3) ﴾ ﴾

﴿ اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد چرا چيزى مى‏ گوييد كه انجام نمى‏ دهيد (۲)نزد خدا سخت ناپسند است كه چيزى را بگوييد و انجام ندهيد (۳) ﴾

[ (صف ) ]

و خدای متعال گاهی اوقات از انسان ناخشنود و گاهی از او خشنود است. بهتر است یکی از این موارد را که خداوند از وی ناخشنود است بررسی نماییم. بدترین حالت زمانی است که سخن شما یک چیز و عمل شما چیزی دیگر باشد.

در حقیقت این دوگانگی در معیارها است. گفتارها با رفتارها تناقض دارد. این بدترین مصیبت و بدبختی بزرگ است، و این چیزی است که باعث کاستن ارزش کلام در زندگی می شود، اکنون کوچکترین سخنی که کسی بیهوده بگوید با حالت تحقیر به او می گوید بی عقل! بخاطر سخنان زیادی که مردم شنیده اند که مصداقی برای آن وجود ندارد، در واقع هیچ ربطی به آن ندارد، در واقع به این سخن کافر شده اند،  و انسان دروغگو در این زمان کسی است که در کاستن از ارزش سخن نقش دارد. پیامبران سخن راستین را آوردند:

﴿ ﴿ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ (2) ﴾ ﴾

﴿ اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد چرا چيزى مى‏ گوييد كه انجام نمى‏ دهيد (۲) ﴾

[ (صف ) ]

همیشه خودت را محاسبه کن گویا خدا سرزنشت می کند، اگر مردم را به چیزی پند دادی گویا خداوند به تو می گوید: ای بنده، آیا تو چنینی آیا از من شرم نمی کنی؟ فرزند آدم به خودت پند بده و زمانی که خودت را پند دادی بقیه را پند بده وگرنه از من شرم کن.

زبان های موجود

پنهان کردن تصویر