حالت سیاه
18-05-2024
Logo
رمضان 1442 - احاديث رمضاني : 21- فضیلت دهه ی پایانی
   
 
 
به نام خداوند بخشنده ی مهربان  
 

فضیلت دهه ی پایانی

"‏إذا دخل العشر الأواخر من رمضان، أحيا الليلة، وأيقظ أهله، وجد وشد المئزر‏"‏
« هرگاه دهه آخر رمضان فرا مى رسيد، پيامبر - صلى الله عليه وآله وسلم -شب زنده دارى مى كرد و همسرانش را هم (براى شب زنده دارى) بيدار مى كرد وبا جديت تمام عبادت مى كرد. »

متفق عليه

کنایه از این است که این روزها می گذرد و انسان در آن حتی نباید به امور مباح سرگرم شود. ما اکنون در دهه ی پایانی رمضان هستیم و پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم در دهه ی پایانی جدی تر می شود و خانواده اش را بیدار می کرد و بسیار بیشتر از هر زمانی در رمضان عبادت می کرد. به رفتارتان دقت کنید. ببینید در خانه نافرمانی می شود؟ گناهی انجام می شود؟ آیا برنامه ای خداناپسندانه وجود دارد؟ آیا به حرام نگاه می کنید؟ آیا غیبت می کنید؟ آیا در معامله دروغ می گویید؟ آیا به مسلمانی خیانت می کنید؟ آیا حرام می خورید؟ اگر دقت کنید در همه چیز خداوند بر قلب شما تجلی می کند.
ما در مناسبتی هستیم که تا سال بعد پیش نمی آید. و ما در آستانه ی دهه ی پایانی هستیم و می خواهیم به طور خاص روزه بگیریم. روزه اعضا. حتی در دهه ی پایانی روزه ی خاص خاص می گیریم. به جز الله همه چیز را ترک می کنیم. ماکتاب خداوند را داریم و در آن اخبار پیشینیان و آیندگان وجود دارد. آیاتی وجود دارد که به آینده تاویل می شود. قوانین زندگی در آن است. کلید سعادت و آرامش و تقرب به خدا در آن است.

دانلود متن

زبان های موجود

پنهان کردن تصویر