حالت سیاه
28-04-2024
Logo
صحبت‌های رمضان 1445هـ - نکات رمضانی: 16 - رمضان یک دوره‌ی فشرده.
   
 
 
به نام خداوند بخشنده ی مهربان  
 

رمضان یک دوره‌ی فشرده

برادران گرامی، دنیا یک ساعت است، پس در آن اطاعت کنید. شما در تعریف دقیق دقیق چند روز هستی و هرگاه یک روز بگذرد بخشی از شما می گذرد. شما زمان هستید و به این خاطر که زمان هستید خداوند برای شما به زمان سوگند خورده است و می فرماید:

﴿ وَالْعَصْرِ (1) إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴾

﴿ سوگند به زمان * قطعا که انسان‌ها در زیان هستند ﴾

[ سوره‌ی عصر ]

یعنی شاید روزی یک جزء یا دو جزء بخوانید. حداقل روزی یک جزء است. من امیدوارم وقتی قرآن می‌خوانید یک قلم و کاغذ داشته باشید. این آیه معنایش را نمی‌دانید آن را بنویسید. بر  اساس این آیه  باید راستگو باشید. آن را بنویسید. آیه‌ای که معنایش را می‌دانید سعی کنید انجامش بدهید یا معنایش را بفهمید. در مسجد جامع یک عالم، یک خطیب یا امامی را می‌بینید از او بپرسید. تلاش کنید در این ماه هر روز یک جزء قرآن بخوانید. حتما نباید در یک بار بخوانید. بعد از نماز می‌توانید نصف جزء بخوانید. بیدار شدید و نماز چاشت خوانید چند صفحه بخوانید. عصر و پیش از مغرب جزء خود را کامل کنید. هر روز یک جزء از قرآن کریم. تلاش کنید زیر آیاتی را که نیاز به عمل دارد خط بکشید. اگر قرآن قدیمی دارید یک خط قرمز زیر آیه‌ای که باید عمل کنید بکشید. آن را خواندم و فهمیدم.

جلسات علمی هم در رمضان بسیار مهم است. انفاق در رمضان بسیار مهم است. مهم‌ترین چیز حفظ چشم است. حفظ چشم در تمام سال مطلوب است، اما اگر شخصی کوتاهی کرده در رمضان شروع کند و پس از رمضان نیز آن را ادامه دهد و باید میوه‌های بسیار تازه بچیند. باید بگوید: من انسانی دیگر هستم. این ماه به بیان امروزی یک نوع پرش کیفی و یک دوره‌ی فشرده است.

زبان های موجود

پنهان کردن تصویر