حالت سیاه
18-05-2024
Logo
سخنرانی‌های خارجی – گلچینی از برنامه‌ی دست یاری – گلچین فصل یازدهم ٢٠٢٣ - تركيه: از قسمت (31) – سه پیام ارزشمند از غزه
   
 
 
به نام خداوند بخشنده ی مهربان  
 

کودک رمضان: 

درود بر شما عموی عزیزم دکتر محمد السید. می‌خواهم از دل غزه، از دل ویرانی و محاصره، به شما مژده بدهم که با وجود همه‌ی رنج‌ها و همه‌ی ویرانی‌ها و محاصره ای که در غزه داریم – ان شاء الله - زنده خواهیم بود و بر این دشمن ظالم پیروز خواهیم شد. عمو جان، او فکر می‌کند که اگر در پنجاه روز بسیاری از کودکان، بسیاری از زنان و شهروندان را بکشد، یک لحظه از بمباران کوتاه نیامد، ما شکست می‌خوریم و ضعیف می‌شویم، اما به خدا قسم رسوا شدند و به خدا سوگند آسیبی به ما نخواهند رساند و به خدا قسم به عزم و اراده‌ی ما خدشه‌ای وارد نمی‌کنند، یعنی این سرزمین را به آنها می‌دهیم؟! فلسطین و غزه شکست ناپذیر هستند و غزه شکست ناپذیر است و برای هر چالشی آماده است . به آسمان صاف و زیبای غزه در روزهای آتش بس نگاه کن . نه صدای هلیکوپتری است نه پهبادی و نه ویرانی و موشک و من می‌گویم که غزه شیرین و زیباست و همینطور خواهد ماند و ان شاء الله آن را بازسازی خواهیم کرد و ان شاء الله بهتر و بهتر خواهد شد

دکتر محمد راتب نابلسی:

بسم الله الرحمن الرحیم پسر عزیزم رمضان، سلام و رحمت و برکات خداوند بر تو باد. سخنانت را که به دل راه پیدا می‌کند و آن را شارژ می‌کند و از نو روحیه‌ی سربلندی و ایمان را در امت ما زنده می‌کند شنیدم و بار دیگر به تو می‌گویم: نگران نباش ای رمضان، چرا که خدای سبحان حاضر است و همه چیز در اختیار او است. تحت هر شرایطی و در هر سختی و مصیبتی با خدا باش و نگران نباش. پروردگارا، گشایش را نصیب خانواده ی ما در غزه کن و پیروزی بزرگی را نصیبشان فرما و سپاس مخصوص پروردگار جهانیان است.

مجری:

آه عزیزم، ای رمضان، پیامت دریافت شد. به خدا سوگند رمضان تو در غزه چیزهای زیادی به ما می آموزی. به ما می‌آموزی که اگر ایمان باشد، معنای وطن چیست. اگر عزت باشد معنای وطن چیست. ای رمضان، شما به ما آموختید که در غزه فقط دو راه دارید. شما به تمام دنیا درس دادید. گزینه‌ی اول، استواری بر روی خاک و دفاع از خاک ، از غزه و از وطن است. اما گزینه‌ی دوم یا پایداری بر روی خاک است یا عروج ارواح به بهشت. ای رمضان، به خدا سوگند ما در پایداری شما چیز شگفت انگیزی یافتیم تا آن جا که کافر به خاطر آن استواری مسلمان شد و فرزندان ، زنان ، مردان ، پسران جوان، دختران جوان، پزشکان، پرستاران و اصحاب رسانه را دیدیم که روحشان به بهشت عروج می‌کند. پسرم، به خدا سوگند گویا در مقابل دروازه های بهشت ازدحام کرده اند و گویی بهشت مشتاق آنان شده است و گویی اینک من آنان را در بهشت می‌بینم که وطن جدیدی می‌سازند و انگار غزه دو جا دارد: یک جای ثابت در زمین و یک جای جاوید در بهشت. ای رمضان، تو به دیگران نیز بگو که ما را به خاطر کوتاهی‌ در حقشان ببخشند، به خدا قسم من – از خودم می‌گویم – نه غذایی برای شما پختم و و نه آبی فراهم کردم و نه آن دوستی بودم که شما را دلداری می‌داد و با این خاطرات سربلندی با شما همراه بود.  اما مطمئن باشید – پسرم – که به خدا ما خودمان را از لذت‌ها محروم کرده ایم تا شما سیر شوید. خود را از خیلی چیزها محروم کردیم تا شما پیروز شوید و خود را از شادمانی حلال محروم کردیم تا عزت به شما برسد و قطعا رسید. فرزندم، خداوند بر کار خود توانا است و خورشید حق طلوع خواهد کرد و وعده‌ی دیدار در آن جا در سرزمین غزه خواهد بود و همه‌ی ما از پیروزی آشکار خرسند خواهیم شد و خداوند بر امر خود توانا است هر چند کافران نمی‌پسندند. پسرم ، شما سروران زمین هستید.

﴿ وَلَا تَهِنُواْ وَلَا تَحْزَنُواْ وَأَنتُمُ ٱلْأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ (139) ﴾

﴿ سست نشوید و غمگین نشوید حال آن که شما برترید، اگر ایمان دارید ﴾

[  سوره آل عمران  ]

ما را ببخشید ای رمضان. 

زبان های موجود

پنهان کردن تصویر