حالت سیاه
23-04-2024
Logo
دين و زندگی - شگفتی : 002 – مژده ای جوانان.
   
 
 
به نام خداوند بخشنده ی مهربان  
 

سپاس خداوند جهانیان را و درود و سلام بر سیدنا محمد راستین وعده‌ی امانت دار.

image


هر سنی یک عبادت مهم دارد. نخستین عبادت تاجر کسب درآمد حلال است. نخستین عبادت زن حجاب است.

image


به شما می‌گویم ای جوانان؛ نخستین عبادت در این زمان سخت در زمان ماهواره‌ها و تلویزیون‌های گناه آلود مبتذل و در زمان اینترنت و سایت‌های مبتذل و در زمان مجلات هرزه گرا و زمان تلفن همراه و زمانی که مسیرها پر از زنان زیبای مست و بیخود و منحرف است و در این زمان سخت نخستین عبادت شما چشم پوشی از محارم خداوند است. به خدا در چشم پوشی دو بار به خداوند نزدیک‌تر می‌شوید. بنابراین الگوی عبادت نخست شما، یوسف پیامبر می‌باشد. جوانی در عنفوان جوانی اش در آغاز عمر، سرورش او را به خود می‌خواند و به نفعش هم نیست که کسی بداند و این جوان هم بیگانه است و جوان است و مجرد. خداوند می‌فرماید:

﴿قَالَ مَعَاذَ اللَّهِ إِنَّهُ رَبِّي أَحْسَنَ مَثْوَايَ﴾
(گفت پناه بر خدا او آقاى من است به من جاى نيكو داده است.)

[يوسف: 23]

image


وقتی عزیز مصر شد مرکبش از کنار یک کنیز گذشت که در هنگام بردگی در زندان او را می‌شناخت. به او گفت: پاک و منزه است کسی که بردگان را با اطاعت از خویش، پادشاه می‌سازد. مژده باد. زمانی که خدا را اطاعت می‌کنید یک آیه‌ی قرآن است و اگر تنها همین آیه در قرآن بود کافی بود. خداوند می‌فرماید:

﴿ أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ اجْتَرَحُوا السَّيِّئَاتِ أَنْ نَجْعَلَهُمْ كَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ﴾
(آيا كسانى كه مرتكب كارهاى بد شده‏‌اند پنداشته‏‌اند كه آنان را مانند كسانى قرار مى‏دهيم كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏‌اند.)

[جاثيه: 21 ]

شاید یک جوان توبه کند و مؤمن شود و نماز بگزارد و از یک زن نامحرم چشم بپوشد و راستگو و امانت دار باشد و کار نیک را خالصانه انجام دهد و به سن ازدواج که رسید یک زن مؤمن پاک پاکدامن را خواستگاری کند آیا زندگی این جوان با جوان منحرف یکی است؟

image


به خدا اگر زندگی جوان مؤمن با جوان غیر مؤمن برابر بود این برابری با وجود خداوند تناقض داشت. خداوند می‌فرماید:

﴿أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ اجْتَرَحُوا السَّيِّئَاتِ أَنْ نَجْعَلَهُمْ كَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَوَاءً مَحْيَاهُمْ وَمَمَاتُهُمْ سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ﴾
(آيا كسانى كه مرتكب كارهاى بد شده‏ اند پنداشته‏‌اند كه آنان را مانند كسانى قرار مى‏ دهيم كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏‌اند [به طورى كه] زندگى آنها و مرگشان يكسان باشد.)

[جاثيه: 21 ]

مژده باد شما را... من جوانی را خطاب قرار می‌دهم که در آغاز زندگی است. خیر فراوان است. کسی که آغاز دشواری نداشته باشد پایان درخشانی ندارد.

image


سپاس خداوند جهانیان را و درود و سلام بر سیدنا محمد راستین وعده‌ی امانت دار.

منبع
سخنرانی‌های خارج - گوناگون - سوريه - درس : 63 - دمشق ـ انجمن اعفاف : پندهایی به مجردان.

دانلود متن

زبان های موجود

پنهان کردن تصویر

   

موضوعات مربوط به