حالت سیاه
26-04-2024
Logo
شگفتی علمی : شگفتی 009 - تركيب سلول زنده با نظريه‌ی تکامل تناقض دارد
   
 
 
به نام خداوند بخشنده ی مهربان  
 

سلول زنده یک ساختار عظیم دال بر وجود خداوند:

به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان
حقیقت این است که ما یک مشکل داریم. بزرگترین مشکلی که در مقابل نظریه‌ی تکامل وجود دارد و ما در صدد بیان آن هستیم این است که ساختار سلول زنده به حد زیادی پیچیده است تا آنجا که محال است تصادفی به وجود آمده باشد.

استاد علاء، اگر ده برگه با یک کیسه از یک تا ده به ترتیب بگذاریم امکان این که کودکی بیاید و آن را بکشد و پشت سر هم بیاید؛ یک در ده هزار میلیون است. بنابراین برخی گفته‌اند: برای ساخته شدن ذره‌ی اسید آمینه ذراتی برای ساخت آن کافی نیست. اصل تصادفی بودن اصل مردودی است. نه منطقی است و نه پذیرفته می‌شود و هیچ خردمندی آن را قبول ندارد.

نکته‌ی دیگر این که تمامی اجزای سلول با نهایت پیچیدگی در چند دقیقه شکل می‌گیرد.

 در قدیم تلسکوپ‌های دقیقی وجود نداشت. اکنون ما تلسکوب‌های الکترونیکی داریم که 400 هزار بار بزرگنمایی می‌کند. تلسکوپ‌های قدیمی سلول را به دو نیم نشان می‌داد آن طور که به نظر می‌رسد. ساختار پیچیده‌ی سلول در معاصر شناخته شده است.

این سلول در زیر تلسکوپ‌های جدید بسیار پیچیده به نظر می‌رسد که از هزار بخش تشکیل شده و هر بخش به عنوان یک بانک اطلاعاتی، کارخانه، انبار، مدیریت اداره کار می‌کند.

حتی یک لایه‌ی هوشمند دارد که مانع ورود چیزهای ناخواسته می‌شود. سلول برای ادامه زندگی نیازمند وجود همزمان تمامی این اعضا و بخش‌ها می‌باشد. اما پیدایش چنین ساختار پیچیده‌ای به شکل تصادفی کاملا محال است. آزمایشگاه‌های پیشرفته‌تر نمی توانند از مواد بی جان حتی یک سلول زنده بسازند. محال است، هزار هزار هزار بار محال است که یک سلول زنده از چیزهای بی جان به وجود آید. نظریه‌ی «داروین» بر این استوار است که سلول زنده یک دفعه از چیزهای بی جان بوجود آمده است و محال بودن این فرایند به حدی روشن شد که به ترک آن انجامید.

تلاش برای انجام هر تجربه ای در این زمینه سخت و محال گردید.اما دیدگاه تکامل ادعا می‌کند که این فرایندی که خرد تمام انسان‌ها با تمام تکنولوژی‌های پیشرفته شان از تحقق آن ناتوان‌اند پیش‌تر به شکل‌های تصادفی رندمی انجام شده است.

دانشمندان می‌گویند: پیدایش یک سلول زنده در وجود در نتیجه‌ی تصادف شبیه پیدایش هواپیمای بوئینگ 747 از طریق انفجاری است که در انبار آهن اتفاق افتاده باشد یا پیدایش فرهنگ لغت (لاروس) از یک انفجار در چاپخانه اتفاق افتاده است. این بسیار خنده دار است.

دی ان ای و طراحی شگفت انگیز آن:

حقیقت این است که دانشمندان شیمی اسیدهای آمینه ای را کشف کردند که ما آن را (دی ان ای) می‌نامیم ودر آن اطلاعات غیر قابل تصوری وجود دارد.

طراحی شگفت انگیز این چیزها در عقل نمی گنجد و دانشمند فرانسیسکو که به خاطر کشف این ساختار جایزه‌ی نوبل را گرفت؛ اعتراف کرده که این ساختار مانند ساختار (دی ان ای) پیچیده است و نمی تواند به طور تصادفی به وجود آمده باشد و با این که وی از طرفداران نظریه‌ی داروین بود مجبور به این اعتراف شد.

در هسته‌ی هر یک از دو بخش زنده‌ی دی ان ای یک بخش بزرگ وجود دارد و وِیژگی‌های مادی هر موجودی به شکل رمز در بخش حلزونی آن است. از رنگ چشمان و سایر ساختارهای تمام اعضای داخلی گرفته تا قیافه‌مان. ما کاربرد تمامی سلول‌هایمان را که به شکل برنامه ریزی شده‌ای در بخش‌هایی به نام ژن در این بخش وجود دارند، می‌بینیم. تمام ویژگی‌ها در اصل در هسته‌ی سلولی‌اش برنامه ریزی شده است حدود پنج میلیارد داده وجود دارد باورکردنی نیست.

کد (دی ان ای) از برخورد چهار بخش مختلف تشکیل می‌شود. اگر هر کدام از این بخش‌های چهارگانه را به یک حرف تشبیه کنیم (دی ان ای) یک بانک اطلاعاتی متشکل از چهار حرف است که تمامی اطلاعات بازگشت شده به جسم در این بانک اطلاعاتی نگهداری می‌شود. اگر اطلاعات موجود

در (دی ان ای) را ضبط و بر روی برگه بنویسیم استاد علا تقریبا نیازمند یک میلیون صفحه از صفحات دایره المعارف خواهیم بود و این میانگین چهل برابر دایره المعارف بریتانیایی است که از بزرگترین دایره المعارف‌های انسان در جهان است.

﴿أَم خُلِقُوا مِنْ غَيْرِ شَيْءٍ أَمْ هُمُ الْخَالِقُونَ﴾
(آيا از هيچ خلق شده‏‌اند يا آن‌كه خودشان خالق [خود] هستند.)

(طور: 35)

افرادی اعتقاد دارند که به طور تصادفی آفریده شده‌اند. خداوند می‌فرماید:

﴿ اللهُ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ ﴾
(خدا آفريننده‌ی هر چيزى است، پس او را بپرستيد و او بر هر چيزى نگهبان است.)

(زمر: 62)

نکته‌ی دیگر این که نظریه‌ی تکامل تلاش می‌کند تمامی موجودات زنده را به تصادف بازگرداند و به طور کلی در مقابل این ساختار شگفت انگیز بخش‌های (دی ان ای) ناتوان مانده است و روشن است که پروتئین‌ها و بخش‌های (دی ان ای) و سلول‌ها و تمامی زندگان تنها در نتیجه و تاثیر یک آفرینش کامل بوده است و تا زمانی که چنین آفریده‌ی شگفت انگیز و کاملی باشد باید یک آفریننده‌ی قادر و عالم بی انتهایی وجود داشته باشد.

آفریده‌ها خلاقیت آفریدگار را بازتاب می‌دهد:

استاد علاء وقتی انسان یا هر موجود زنده‌ای در طبیعت به میزان بزرگی آفریننده می‌اندیشد؛ هر موجود زنده‌ای از میلیون‌ها موجود زنده در طبیعت؛ نمونه‌ای از نمونه‌های هنر زیبا و شگتفی‌های هنری است. این زندگان به آفرینندیشان اشاره می‌کنند و او را به ما می‌شناساند و به بزرگی آفریدگار آسمان‌ها و زمین و میان آن دو اشاره و بر هر حرکتی و بر هر آرامشی تا ابد گواه است.

در هر چیزی نشانه‌ای دال بر یگانگی‌اش وجود دارد.
که وجود خداوند، یگانگی و کمالش را بر زبان می‌آورد.

﴿إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ لَآيَاتٍ لِأُولِي الْأَلْبَابِ * الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِيَاماً وَقُعُوداً وَعَلَى جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ ﴾
(مسلما در آفرينش آسمان‌ها و زمين و در پى يكديگر آمدن شب و روز براى خردمندان نشانه‏‌هايى [قانع كننده] است *همانان كه خدا را [در همه احوال] ايستاده و نشسته و به پهلو آرميده ياد مى كنند و در آفرينش آسمانها و زمين مى‏ انديشند [كه] پروردگارا اينها را بيهوده نيافريده‏ اى منزهى تو پس ما را از عذاب آتش دوزخ در امان بدار)

(آل عمران: 190و191)

زبان های موجود

پنهان کردن تصویر