حالت سیاه
05-07-2024
Logo
سخنرانی های خارجی-نشست های گوناگون-دکترین تحول آموزش-آمریکا: 02- چگونه به استقبال ماه مبارک رمضان برویم؟
  • سخنرانی ها و نشست های خارجی / ٠07رحلات - أمريكا
  • /
  • ٠5مختلفة
   
 
 
به نام خداوند بخشنده ی مهربان  
 
به نام خداوند بخشنده مهربان. سپاس خداوند جهانیان را و درود و سلام بر سیدنا محمد و خاندان پاک  و یاران بزرگوار و امینان دعوت و رهبران رسالت او و بار خدایا از ما و از آنان خشنود باش ای پروردگار جهانیان. خداوندا ما را از تاریکی های نادانی و توهم به نور معرفت و دانش و از لجنزارهای شهوت به بهشت تقرب بیرون ببر.

رمضان ماه توبه و آشتی با خدا:

از شما سپاسگزار هستم به خاطر این دعوت مبارک که اگر مفید باشد پس به خاطر گمان نیک به من است و امیدوارم که خداوند گمان شما را در مورد من نیک گرداند و اگر در این دیدار زیبا و مبارک آنچه مورد انتظار دارید را به دست آوردید پس لطف خداوند بوده و در غیر این صورت خداوند شما را کافیست و بهترین یاور است.
موضوع را آغاز می‌کنیم رمضان ماه توبه رمضان ماه تقرب رمضان ماه آشتی با خدا رمضان ماه اطاعت‌ها و ماه نوافل با توبه به درگاه خداوند مهربان و توبه پذیر بخشنده از ماه مبارک رمضان استقبال می‌کنیم. خداوند از کسی که چیزی را گم کرده و آن را پیدا می‌کند یا از کسی که نازا بوده و فرزندی می‌آورد یا از تشنه‌ای که پس از عطش به آب می‌رسد از توبه بنده خود بیشتر خوشحال می‌شود. نکته بسیار دقیق یک مژده است یعنی رحمتی از سوی خداست:

((  عن أبي هريرة رضي الله عنه أن النبيَّ صلى الله عليه وسلم قال : من صام رمضانَ إيماناً - بفرضيته - واحتساباً - مخلصاً لله - غُفِرَ له ما تقدَّم من ذَنْبِهِ.  ))

(( ابوهریره به نقل از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می‌گوید ((هر کس ماه رمضان را از روی ایمان -بنا به فرض بودنش- و با باور -خالصانه برای خدا- روزه بگیرد خداوند گناهان گذشته اش را می بخشد ))

[ [بخاري ومسلم وترمذي ونسائي ] ]

یعنی گناهان ادامه دارد مسئولیت کوتاهی این همه از گناهان کبیره اگر اگر ماه رمضان را از روی ایمان و با اعتقاد روزه بگیرد گناهان او بخشیده می‌شود. یعنی یک فرصت. کسی که بسیار قرضدار است و خانه‌هایش مصادره شده و تجارت او کساد گشته است به او گفته می‌شود. این کار را ۳۰ روز انجام بده تا تمام موانع تو برداشته شود و تمام وام‌ها و قرض‌های تو پرداخت شود این باور کردنی نیست. ((هر کس ماه رمضان را از روی ایمان و با اعتقاد روزه بگیرد گناهان گذشته او بخشیده می‌شود)) .

((  عن أبي هريرة رضي الله عنه أن النبيَّ صلى الله عليه وسلم قال : ومن قام رمضان – التراويح - إيماناً واحتساباً غُفِرَ له ما تقدَّم من ذَنْبِهِ .  ))

(( ابوهریره از پیامبر نقل می‌کند که ایشان فرموده است: هر کس در ماه رمضان از روی ایمان و باور نماز بخواند یعنی نماز تراویح گناهان گذشته او بخشیده می‌شود ))

[ [بخاري ومسلم وترمذي و نسائي ] ]

ما یک فرصت داریم و آن آشتی با خدا و بازگشت به سوی او و نزدیک شدن با او و گشودن یک صفحه تازه با او می‌باشد
ما یک فرصت داریم یک گذار کیفی از نابودی و از انحراف و از شک و تردید و کوتاهی و انحرافات به یک رابطه خوب با خداوند. اما متاسفانه ماه رمضان در بسیاری از جوامع ماه دعوتی و سریال‌ها شده است. گویا مضمون و مفهوم عبادی و مقدس آن را رها کرده‌ایم. مفهومی که در حقیقت نوعی تقرب کیفی به سوی خداوند است.
بنابراین برای بار دوم. هر کس ماه رمضان را از روی ایمان بنا به فرض بودن آن و باور یعنی خالصانه روزه بگیرد گناهان گذشته‌اش بخشیده می‌شود ((هر کس ماه رمضان را از روی ایمان و با اعتقاد روزه بگیرد گناهان گذشته او بخشیده می‌شود)) . 

رمضان ماه قرآن

همچنین رمضان ماه قرآن ماه اذکار ماه پرداخت زکات ماه صدقات ماه صله رحم ماه توزیع مواد غذایی ماه ارتباط خانوادگی و ماه اتحاد و پیوستگی و یک ماه عبادت استثنایی می‌باشد. که در آن یک ارتباط کیفی و انتقال به سوی خداوند است. یک فرصت و یک فرصت یک ساله می‌باشد یعنی عبادت‌هایی روزانه وجود دارد نمازهای پنجگانه زمان‌های ۳۶۵ روزه که عبادت سالیانه نامیده می‌شود. یک نوع پرش کیفی است. یک فرصت استثنایی برای رفتن به سوی خدا یا برای اینکه طعم تقرب به خدا را بچشیم زیرا انسان وقتی که طعم تقرب به خدا را بچشد دوست دارد که همانند ماه رمضان در پس از ماه رمضان نیز زندگی کند. ولی من یک حقیقت تلخ را بیان می‌کنم وقتی انسان پس از ماه رمضان مانند پیش از ماه رمضان باشد به خدا سوگند زیاده روی نمی‌کنم گویا رمضان را روزه نگرفته است. فرض بر این است که یک پرش و جهش کیفی و یک جهش در شناخت خداوند و در پایبندی انسان و در کار نیک انسان و یک جهش در خویشتن داری و مراقبت اعمال و یک پرش و جهش کیفی برای رسیدن به خدا باشد اما ارتباط و انتقال با این عبادت زیبا یک انتقال کیفی است که ما آن را تبدیل به مهمانی‌ها و سریال‌ها کرده‌ایم.
اما ناگزیر باید درباره سریال‌ها نیز سخنی گفته شود. این سریال‌ها مشکل بسیار بزرگیست. اگر  داستانی منسجم با آغاز و پایان و وسط داشته باشد و همچنین تمثیلی باشد قدرت این را دارد که ارزش‌های ثابت را از هم بریزد. این فیلم‌ها نقش بسیار خطرناکی بازی می‌کنند. اینجاست که اسلام به جای شکستن ستون‌های دشمن و نابودسازی آن با کلمه با ظاهرگرایی رو به رو است.  مثلاً خانه باشکوه ۴۵۰ متری. و لوسترها و فرش ایرانی و مبل ایتالیایی و انواع گوناگون سنگ فرش و انواع و اقسام تجمل گرایی در خانه کاباره پیدا می‌شود. کاباره‌ای برای شراب نوشیدن دیدارهای فساد انگیز ۳ ماشین خانه روی دریا و خانه‌ای روی کوه این وضعیت بسیار خوب است اما در خانه نمازی پیدا نمی‌شود شراب و گناهان وجود دارد. در همان فیلم شیخی را در مسجد جامع به شما نشان می‌دهند. انسانی بسیار کوتاه فکر و فقیر که دو شخصیت و شخصیتی دوگانه دارد در خانه بسیار سختگیر است اما در میان مردم بسیار مهربان است.  چیزی ارائه نکرده‌اند آنها هرگز به دین نزدیک نشده‌اند بلکه با این روش دین را از بین برده‌اند. ما در مقابل تلویزیون قرار داریم این تلویزیون باور کنید که من زیاده روی نمی‌کنم در این خانه توبه‌ای وجود ندارد. بزرگترین تحریم تمدنی برای دین ماست برای آینده ما می‌باشد برای ارتباط‌های ما با خداوند می‌باشد. اگر کامل پایبند باشید و تنها ایستگاه‌های خبری و ایستگاه‌های اسلامی را داشته باشید. اگر مراقب نباشید در خانه توبه وجود ندارد و سراسر بدون توبه خواهد بود. بنابراین این ماه قرآن است که قرآن بخوانیم چند صفحه چند جز و آن را ختم کنیم قرآن را از روی عبادت  و با تدبر بخوانیم. پس این رمضان ماه قرآن ماه نیکی ماه صله رحم می‌باشد. خواهری در آن سوی شهر داری دو ماه است او را ندیده‌ای ما اکنون در ماه رمضان قرار داریم با خودت هدیه‌ای برای او ببر. هر یک از خویشان که به شما پناه می‌آورد با او دیدارهای گوناگونی داشته باشید پیوند خانوادگی و اتحاد داشته باشید این یک مفهوم غربیست اتحاد اتحاد خانوادگی وحدت خانوادگی یک عبادت استثنایی که در آن زبان و اندام‌ها حفظ می‌شود بنابراین پیامبر فرموده است: 

((  عن أبي هريرة رضي الله عنه قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : مَن لم يَدَعْ قولَ الزُّورِ والعمَلَ بِهِ ، فَليسَ للهِ حاجة فِي أَن يَدَعَ طَعَامَهُ وشَرَابَهُ   ))

((کسی که سخن دروغ و عمل به آن را رها نکند ، خداوند تعالی نیازی نداردکه او خوردن و آشامیدن را رها کند و کنار بگذارد ))

[ [بخاري ، وأبو داود ، وترمذي ] ]

منظور از سخن دروغ یعنی کالایی که بیگانه چینی و بسیار بد باشد نیست که روی آن نوشته باشد به سفارش فروشنده: کالا خارجی است.  تو وقتی که اینگونه دروغ بگویی روزه‌ات کجا می‌رود. روزت کجاست. اگر در خرید و فروش خیانت باشد.  با زنان مشتری خوش و بش باشد.  اگر چشم چرانی و نگاه به فیلم‌ها و همچنین پارتی‌های مختلط باشد ماه رمضان یک ماه عرفی می‌شود که هیچ ربطی به دین ندارد و شب‌ها تا صبح بیدارخوابی و شب نشینی و فیلم دیدن و اختلالات و سخنان پسندیده و ناپسند گفته می‌شود.   این اسلام:

((  عن ابن عباس رضي الله عنهما أَنَّ رسولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قال : خيرُ الصحابةِ : أربعةٌ وخيرُ السرايا : أربعُمائةٍ ، وخيرُ الجيوشِ : أربعةُ آلافٍ ، ولن يُغْلَبَ اثنا عَشَرَ ألفا مِنْ قِلَّةٍ .  ))

(( ابن عباس به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله می گوید: بهترین اصحاب چها تا و بهترین گروه چهارصدتا و بهترین لشکر: چهارهزار تا است و دو هزار تا به خاطر اندک بودن شکست نمی خورند ))

[ [ابو داود وترمذي ] ]

 

تغییر مفهوم عبادی ماه رمضان

ما دو میلیون مسلمان هستیم که مهم‌ترین مرکز استراتژی زمین را در اختیار داریم. محل تقاطع ۳ قاره می‌باشد.  ما سه گذرگاه آبی داریم که اصل تجارت بین‌المللی می‌باشد. ما امکانات بسیاری در اختیار داریم که می‌توانم ساعت‌ها درباره آن برایتان صحبت کنم. با این وجود ۴ کشور ما اشغال شده است. با این وجود ما ضعیف‌ترین و فقیرترین امت هستیم در حالی که ثروت‌هایی را در اختیار داریم و نیمی از ثروت‌های زمین در اختیار ماست این یک.

﴿  وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئاً وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ (55)   ﴾

﴿ خدا به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏ اند وعده داده است كه حتما آنان را در اين سرزمين جانشين [خود] قرار دهد همان گونه كه كسانى را كه پيش از آنان بودند جانشين [خود] قرار داد و آن دينى را كه برايشان پسنديده است به سودشان مستقر كند و بيمشان را به ايمنى مبدل گرداند [تا] مرا عبادت كنند و چيزى را با من شريك نگردانند و هر كس پس از آن به كفر گرايد آنانند كه نافرمانند ﴾

[ [نور ] ]

( وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ ) آیا ما جانشینان خداوند در روی زمین هستیم به خدا سوگند خیر( كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ ) دین ما ناممکن است دین ما با یک جنگ جهانی سوم روبرو است پیشتر از این زیر میز بود و اکنون روی میز است. من از سوز دل صحبت می‌کنم واقعیت را می‌گویم و شما اگر در آمریکا هستید به این ملت‌های اسلامی منتسب هستید.
بنابراین ماه رمضان هر کس که سخن دروغ را رها نکند یعنی خیانت یعنی سخنان نادرست این سخن دروغ است و عمل به آن پس خداوند نیازی به او ندارد که از خرد و نوش دست بکشد. 
بنابراین رمضان از نظر برخی مسلمان‌ها ماه مهمانی‌ها و سریال‌هاست گویا مفهوم عبادی خود را از دست داده است.
. اما به نظر شما دین چند موضوع است چند کتاب است چند عالم هست چند دانشکده است چند حوزه علمیه است چند موسسه انتشاراتی اسلامی است.. صدها و هزارها و میلیون‌ها ولی با وجود این ما اکنون ضعیف‌ترین امت هستیم که ۵ کشور ما اشغال شده است و اختیار ما به دست خود ما نیست ( وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِي ) طبیعتاً عبادت در هر جایی ممکن است باشد.
 

عمل صالح علت وجود انسان در دنیا:


بنابراین اندکی بعد از این خواهم گفت که در این دین موضوعات فراوان است علما زیادند دانشگاه‌ها کتاب‌ها شبکه‌های ماهواره‌ای و این مقدار بسیار خیره کننده آیا امکان دارد در دانشکده هایی جای گیرد؟ 
باری در آمریکا از کارخانه خودروسازی جنرال موتور دیدن کردم و همراه من به من گفت که مترجم وی می‌گوید: این خودرو کادیلاک ۳۰۰ هزار قطعه دارد و ۷ ساعت در کارخانه مانده است و من به عنوان یک خودرو سوار توجهم را جلب کرد. در این خودرو کاپوت فلزی نمایشگر موتور صندلی‌ها سوخت بنزین تایر ترمز ۷ یا ۸ قطعه وجود داشت طبعاً این مثالی که زدم برای اصل این دین است که میلیون‌ها کتاب نویسنده عالی دانشگاه موسسه در آن وجود دارد آیا ممکن است که همه در دانشکده هایی جای گیرد؟ پاسخ: بله. نخستین دانشکده دانشکده عقیده تصور ایدئولوژی دیدگاه‌های نظری فهم می‌باشد این جنبه اعتقادی فکری است این جنبه نیازمند کسب علم می‌باشد باید بشناس باید بدانیم چرا تو در این دنیا هستی برای کار نیک دلیل آن:

﴿  حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ (99) لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحاً فِيمَا تَرَكْتُ كَلَّا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ (100)   ﴾

﴿ تا آنگاه كه مرگ يكى از ايشان فرا رسد مى‏ گويد پروردگارا مرا بازگردانيد* شايد من در آنچه وانهاده‏ ام كار نيكى انجام دهم نه چنين است اين سخنى است كه او گوينده آن است و پشاپيش آنان برزخى است تا روزى كه برانگيخته خواهند شد ﴾

[ [مؤمنون ] ]

کار نیک نیک نامیده شده زیرا که برای عرضه به خدا مناسب است ما خوردیم نوشیدیم شب زنده داری کردیم سریال نگاه کردیم شب نشینی کردیم خوابیدیم بیدار شدیم به دفتر رفتیم به بازار رفتیم به محل کار رفتیم بازگشتیم تا اینکه مردیم. 

ایمان به آخرت اصول و ارزش‌های ما را بازتاب می‌دهد:

 آیا یک اتفاق واقعی مهمتر از مرگ هم وجود دارد. چه چیزی برای مرگ آماده کرده‌ایم. دیدار با خدا برای ابد در ابد. قبر وجود دارد همسر کجاست دوستان کجاست. شب نشینی‌ها و مهمانی‌ها و گردش‌ها کجاست سفر و هتل و تمام این‌ها کجاست. انسان اگر آینده را زندگی کند یک سخن دقیق می‌گویم. اکثر ساکنان زمین در واقعیت زندگی می‌کنند و در گذشته خودشان هستند و کسی وجود ندارد که به آینده فکر کند آینده مرگ را به همراه دارد قبر را به همراه دارد پس از پس از مرگ چه می‌شود. برزخی وجود دارد پس از برزخ چه می‌شود بهشت یا جهنم وجود دارد آیا دین از بین می‌رود راه حل میانه‌ای وجود ندارد.  به خدا سوگند اگر ایمان به آخرت داشته باشی تمامی معیارهای تو ۱۸۰ درجه تغییر می‌کند و می‌گویی من مسئول هستم پیش از این گرفتن را دوست داشتی و پس از آنکه به خدا و آخرت ایمان آورده‌ای بخشش را دوست می‌داری. در ابتدا دختران را راحت می‌گذاشتی که از خانه خارج شوند و لباس‌های نامناسب و تنگی را بپوشند اما پس از آنکه خداوند را شناختی به اعضا و لباس دخترانت و همچنین به تربیت و نماز و حجاب آنها و به فرزندانت و پایبندی آنها به قرآن و کار نیک توجه می‌کنی. اگر به آخرت ایمان آوردی و تمام ارزش‌ها و اصول تو ۱۸۰ درجه تغییر نکرد من پاسخگو هستم این برای آخرت است اما اگر آن را نادیده بگیریم و بگویی که آخرتی وجود ندارد مانعی وجود ندارد هر کاری دوست داری انجام بده. تو در برابر موقعیتی هستی که تو را پریشان می‌کند و نه آن را رد می‌کنی و نه به خاطر آن کاری انجام می‌دهی این موضوع آخرت است ایمان به قرآن همراه با ایمان به خدا و روز آخرت در قرآن آمده است. اگر به آخرت ایمان داشته باشی و معیارها و ارزش‌های تو ۱۸۰ درجه تغییر نکرد من پاسخگو هستم معیارهای تو برعکس می‌شود.  اکنون دختران لباس‌های نامناسب کوتاه تنگ می‌پوشند و عمویشان از آنها استقبال می‌کند. می‌گوید تو بسیار با ارزش هستی ماشاالله چقدر زیبا هستی عمو کجاست نمی‌پرسد امر به معروف و نهی از منکر نزد ما و در زندگی ما از بین رفته است تعارفات همه چیز تعارف شده است هیچکس تغییری ایجاد نمی‌کند ما در لحظه زندگی می‌کنیم..
باری در آمریکا بودم به شام بازگشتم کسی به من گفت چه چیزی دیدی گفتم به خدا سوگند دو حرف دارم هیچ مانعی وجود ندارد تو دلیل داری که مرگی وجود ندارد؟ مرگ قطعی است هیچ اتفاقی واضح‌تر از مرگ در زمین وجود ندارد. پادشاهان می‌میرند آیا فکر می‌کنی پس از پس از مرگ چیزی وجود ندارد فقط در قبر گذاشته می‌شوی و تمام یا اینکه یک زندگی جاودانه وجود دارد. یا به آخرت ایمان می‌آوری و آن را می پذیری یا بگو:  هیچ آخرتی وجود ندارد و خودت را راحت کن این یا آن یکی را انتخاب می‌کنی نه این و نه آن. باور تو به گونه‌ای نیست که اصول و ارزش‌هایت را تغییر دهد و آن را انکار نمی‌کنی در حالی که در قرآن نیز وجود دارد ایمان به خدا و ایمان به آخرت یعنی موقعیت و دیدگاهی صریح نسبت به دین می‌خواهم این دین یک روش است این دین ارزش‌ها و اصول و اهداف بلند مدت است. این دین تو را به جاودانگی می‌رساند..

(( عن أبي هريرة رضي الله عنه قال : قال رسولُ الله صلى الله عليه وسلم : ' قال الله عز وجل : أعْدَدْتُ لعباديَ الصالحين ما لا عين رأتْ ، ولا أذن سمعتْ ، ولا خطَر على قلبِ بَشَرْ .  ))

(( ابوهریره به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می‌گوید خداوند فرمود من برای بندگان نیکوکار خود چیزی را آماده کرده‌ام که نه چشمی دیده است و نه گوشی شنیده است و نه به قلب کسی خطور کرده است ))

[ [بخاري ومسلم وترمذي ] ]

بگو بهشتی وجود ندارد زندگی فقط وجود دارد اشکالی ندارد اگر شما قانع شدی اشکالی ندارد اما این دین حالتی پریشان گونه دارد که چنان در دل خود باوری زندگی را به راه راست تغییر دهد و همچنین آن را تکذیب نمی‌کنی به گونه‌ای که باور اسلامی تو را از بین ببرد حالتی پریشان گونی نه جنگ و نه آشتی بلکه میان این دو گیر کرده ای.
 

عاقل کسی است که مرگ را به حساب می‌آورد و برای پس از مرگ تلاش می‌کند:

 شما اسلامی فردی دارید و جهان برایتان مهم نیست شما سه دایره دارید دایره‌ای که شما نماز شما و چشم فروهشتن و روزه و روی آوردن به خدا و پایبندی به اصول شریعت مانند پدری نمونه مانند فرزندی نمونه مانند برادری نمونه در خانه و خروج همسر فرزندان روابط شب نشینی‌ها بر اساس اصول و در آن هیچ اختلاطی وجود ندارد این روش راه حل میانه در آن نیست اما اگر شما پایبند باشید یا اسلامی الکلرید داشته باشید کعبه را به شکل یک تصویر روی دیوار میگذارید و می‌گویید ای خدا چقدر زیباست. و در اتاق دیگر عکس مسجد پیامبر را می‌گذارید و روی و در ماشین یک قرآن می‌گذارید هیچ اشکالی ندارد اما آیا به این قرآن عمل می‌شود آیا خوانده می‌شود آیا از دستورات خدا فرمانبرداری می‌شود آیا از آنچه خدا با نهی کرده بازداشته می‌شود من می‌ترسم که سخنان من تند باشد ولی به خدا سوگند این را از روی محبت می‌گویم زیرا دین خیرخواهی است دین تنها با یک کلمه درست می‌شود پیامبر فرمود: 

((  عن أبي هريرة رضي الله عنه أَنَّ رسولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قال : الدِّينُ النصيحة ، قالوا : لمن يا رسولَ الله  ؟ قال : لله ، ولكتابه ، ولأئمة المسلمينَ ، والمسلمُ أخو المسلمِ ، لا يَخْذُلُهُ ، ولا يَكْذِبهُ ، ولا يَظْلِمُهُ ، وَإِنَّ أحدَكُم مرآةُ أخيهِ ، فَإِنْ رَأى بهِ أذى فَليُمِطْهُ عنه .  ))

((ابوهریره به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می‌گوید دین خیرخواهیست گفتند برای چه کسی ای پیامبر خدا فرمود برای خدا و برای کتابش و برای پیشوایان مسلمانان و مسلمان برادر مسلمان است و او را خوار نمی‌کند و او را و به او دروغ نمیگوید و به او ستم نمیکند و هر یک از شما آینه برادرش می باشد اگر در او مشکلی دید آن را از او برطرف می کند.))

[ [ترمذي ] ]

من می‌خواهم مرگ را به حساب آورم این بدبینی نیست این یک واقعیت است و واقعیت اکنون یک برنامه است آیا کسی وجود دارد که نمیرد پس از پس از مرگ چه می‌شود هیچ چیزی وجود ندارد همه چیز تمام می‌شود.  بنابراین باید یک جهش عقاید عقیدتی و کیفی رخ دهد باید دلایلی وجود داشته باشد باید علم کسب شود یعنی تا اینکه در کنار اسم خود بگذارید دکتر که چند سال درس خوانده باشد ۲۳ سال درس فقط برای کلمه دکتر  خوانده است.  شما وقتی برای گوش دادن درس دینی ندارید یا اینکه تفسیر بخوانید و اینکه یک مسئله فقهی مشکل دار را حل کنید مثلاً چرا خداوند ما را خلق کرده است این سوالات بسیار مهم است سوالات بسیار مهمی که ما داریم چرا خداوند ما را خلق کرده است پس از مرگ چه میشود.   در آخرت چه چیزی وجود دارد قرآن چیست دلیل آن چیست یعنی بخشی از وقت خود را به این اختصاص بدهید که امور معمولی خویش را مورد بررسی قرار دهید اموری که ثابت نیستند.  ناگزیر باید علم و آگاهی داشته باشید من امیدوارم اگرچه سخنان من تند و تیز است اما خواهش می‌کنم که یک جهش کیفی داشته باشید.

کلیات دین عقیده و حرکت است:

بنابراین ما کلیات داریم و به این نتیجه رسیده‌ایم که عقیده کلی هست و حرکت حرکت چیست حرکت دو نوع است حرکت منفی و حرکت مثبت. من اگر مال حرامی خوردم منفیست من اگر دروغ گفتم منفی است من اگر در معامله تقلب کردم منفی است من اگر میان دو زن و شوهر اختلاف انداختم تمام این‌ها منفی است. مثبت‌ها این است که من از مال خود انفاق کردم از علم خود انفاق کردم از وقت و تجربه خود انفاق کردم. زکات مال خود را پرداختم فقرای پیرامون خود را احوالشان را پرسیدم به آنها زکات پرداختم. کارهای نیک انجام دادم قرآن خواندم احادیث پیامبر را بررسی کردم پس ناگزیر باید حرکت کرد یک حرکت ایمانی این‌ها کلیات هستند کلیات عقیده اصول ارزش‌ها کلیت حرکت منفی و پایبندی و مثبت همکار نیک و نتیجه آن:

﴿  إِنَّنِي أَنَا اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِي وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي (14) ﴾

﴿ منم من خدايى كه جز من خدايى نيست پس مرا پرستش كن و به ياد من نماز برپا دار﴾

[ [طه ] ]

به نظر شما نماز ما درست است ۵ وقت کامل می‌خوانیم آیا در هر نمازی که رو به سوی خدا می‌کنیم از آن خشنودیم. شما گاهی شخصی ثروتمندی را می‌بینید و او برای شما یک مهمانی بسیار گران برگزار می‌کند و شما از آن خوشحال می‌شوید. شما خداوند یگانه را می‌بینید کسی که هستی‌ها را آفریده است آیا چیزی در نماز وجود ندارد در نماز سعادتی وصف ناشدنی وجود دارد.

((  عن سالم بن أبي الجعد رحمه الله قال : قال رجل من خُزاعةَ : ليتني صلَّيتُ فاسترْحتُ ، فكأنّهم عابوا ذلك عليه ، فقال : سمعتُ رسولَ الله صلى الله عليه وسلم يقول : أقم الصلاةَ يا بلالُ ، أرِحْنا بها .  ))

(( سالم بن ابی جعد می‌گوید مردی از خدای گفت کاش نماز می‌خواندم تا راحت می‌شدم گویا آنها این حرف او را عیب گرفتند وی گفت از رسول خدا شنیدم که می‌فرمود ای بلال نماز را به پا دار و ما را با آن راحت کن. ))

[ [ابو داود ] ]

پیامبر چنین فرموده است اکنون زبان بیشتر مردم این است که ما را از آن راحت کن و تفاوت زیادی میان اینکه ما را با آن راحت کن و ما را از آن راحت کن وجود دارد یعنی باید بررسی کنیم.  باید وقتی را برای بررسی نفس خود و تامل در تلویزیون اخبار و اتفاقات کشورها و سایر موارد قرار دهیم. چه کسی دیدگاه شما را در یک موضوع می‌پذیرد. چه کسی دیدگاه شما را اجرا می‌کند شما یک شنونده هستی اما یک مسئله خاص داری من اکنون در ۷۶ سالگی هستم این یعنی چقدر به یک اصل برای ۸۰ سالگی نیازمندم چه ساعتی می‌میرم بعد از مرگ چه می‌شود خانواده احتمالاً از هم می‌پاشد. من نمی‌خواهم با خیال زندگی کنم واقع‌گرا باش یا به آخرت ایمان داری که اگر ایمان داشته باشی و تمام معیارهای تو ۱۸۰ درجه تغییر نکرد من پاسخگو هستم درباره حرفی که زده‌ام یا آخرت وجود ندارد که اشکالی ندارد این یک دیدگاه است.
 

هر کس خداوند را یاد کند خداوند به او آرامش و توفیق عطا می‌کند:

بنابراین کلیات فکر حرکت استقامت و پایبندی و کار نیک و نتیجه آن نماز است و نماز را برای یاد من به پا دار اگر نماز خواندی خداوند را از روی بندگی یاد کرده‌ای و خداوند تو را یاد می‌کند در اینجا توفیق حاصل می شود . می فرماید:

﴿  فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِي وَلَا تَكْفُرُونِ (152) ﴾

﴿ پس مرا ياد كنيد [تا] شما را ياد كنم و شكرانه‏ ام را به جاى آريد و با من ناسپاسى نكنيد﴾

[ [بقره ] ]

وقتی خداوند تو را یاد کند به تو آرامش می‌دهد و تو بدان سعادتمند می‌شوی حتی اگر همه چیز را از دست داده باشی و با آن بدبخت شوی و اگر همه چیز را به دست آورده باشی این آرامش تو را حفظ می کند. یک حفاظت الهی و به تو توفیق می بخشد.

﴿  قَالَ يَا قَوْمِ أَرَأَيْتُمْ إِنْ كُنْتُ عَلَى بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّي وَرَزَقَنِي مِنْهُ رِزْقاً حَسَناً وَمَا أُرِيدُ أَنْ أُخَالِفَكُمْ إِلَى مَا أَنْهَاكُمْ عَنْهُ إِنْ أُرِيدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِيقِي إِلَّا بِاللَّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ (88)   ﴾

﴿ گفت اى قوم من بينديشيد اگر از جانب پروردگارم دليل روشنى داشته باشم و او از سوى خود روزى نيكويى به من داده باشد [آيا باز هم از پرستش او دست بردارم] من نمى‏ خواهم در آنچه شما را از آن باز مى دارم با شما مخالفت كنم [و خود مرتكب آن شوم] من قصدى جز اصلاح [جامعه] تا آنجا كه بتوانم ندارم و توفيق من جز به [يارى] خدا نيست بر او توكل كرده‏ ام و به سوى او بازمى‏ گردم ﴾

[ [  هود ] ]

وقتی تو میوه‌های دین را چیدی می‌گویی در روی زمین کسی از من خوشبخت‌تر وجود ندارد.  کلیات تقریباً همان عقیده است این نیازمند کسب علم است و ما هرجا که باشیم شما بدون آنکه مبلغی در جیب داشته باشی نزد یک وکیل نمی‌توانی بروی. هزینه‌ها وجود دارد و هر مهندسی نیز و هر پزشکی نیز چنین است مگر اینکه مسجد جامع که رایگان است و به زبان انگلیسی همه آن فری یعنی آزاد است.  علم کسب کن قرآن بخوان و تفسیر بخوان و به لطف خداوند ۲ میلیون بازدید کننده وارد سایت من می‌شود. این سایت ۷ زبانه است. و هر روز آپدیت می‌شود در اختیار شما نیز می‌باشد و بدون هیچ هزینه‌ای و کاملاً رایگان است یعنی وقتی را برای شناخت خداوند قرار بده برای شناخت این دین بزرگ برای شناخت راز وجود و هدف از وجود خودت.
بنابراین کلیات فکر است و یک ایدئولوژی و یک حرکت و پایبندی و مثبت آن کار نیک است و نتیجه آن نماز است نماز مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم. وقتی که نماز خواندی خداوند را یاد کرده‌ای و خداوند تو را یاد کرده است و چیزی به تو می‌بخشد که باور کردنی نیست به تو آرامشی می‌بخشد که با آن سعادتمند می‌شوی حتی اگر همه چیز را از دست داده باشی و با از دست دادن آن بدبخت شده باشی و اگر همه چیز را به دست آورده باشی به توفیق می‌بخشد. و تنها خداوند مرا توفیق می‌دهد. تو را حفظ می‌کند و در زندگی دارای یک هدف خواهی بود تو از خوردنوش بالاتر خواهی بود و از شب نشینی‌های مشخص نیز با والاتری و از تفریحات بهتر هستی. چرا که اکنون تو دارای یک رسالت هستی اکنون تو برای پس از مرگ کار می‌کنی این مرگ بسیار ترسناک است خانه‌ای ۴۵۰ متر لوسترها فرش‌ها خوراک و نوشیدنی شب نشینی تفریحات خانواده. به خدا سوگند مرحوم از روی زمین رفت و دیگر وجود ندارد. باری از تونس به شام آمدم و آنجا یک شخص مرده بود و او را در تابوت گذاشته بودند تبدیل به یک کالا شده بود شخصی دارای جایگاه و مقام و مدیر شرکتی بود که تبدیل به یک کالا شده بود اشاره به اسم و وضعیت او بود خدا سوگند اگر به مرگ فکر کنیم و اگر که اصول و قواعد ما ۱۸۰ درجه فرق نکرد و تغییر نکرد من پاسخگو هستم.
 

عاقل کسی است که وقتی را برای دانستن راز وجود و هدف وجود خود قرار دهد:

بنابراین امیدوارم که در این دیدار مبارک ما باید وقتی را برای شناخت راز وجود خودمان و هدف از وجود خودمان قرار دهیم و این کتابی که در مقابل ما است  کلام خداوند است..

((  عن شهر بن حوشب رحمه الله قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ فَضْلُ كَلَامِ اللَّهِ عَلَى كَلَامِ خَلْقِهِ كَفَضْلِ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ ))

(( شهر بن حوشب می‌گوید رسول خدا فرمود فضیلت سخن خداوند نسبت به سخنان مخلوقات او مانند فضیلت خداوند بر مخلوقاتش می‌باشد.))

[ [درامي ] ]

آفریننده آسمان‌ها و زمین این سخن اوست اگر خواستی خداوند با تو سخن بگوید قرآن  بخوان. و اگر خواستی تو با او سخن بگویی پس او را بخوان برای خود یک برنامه مشخص با خداوند قرار بده در شب با او نیایش کن.

((  عن أبي هريرة رضي الله عنه إِنَّ الله عَزَّ وجَلَّ يُمهِلُ حتى إِذَا ذَهَبَ ثُلُث الليل الأَوَّلُ نَزَلَ إلى السماء الدنيا ، فيقول : هل مِنْ مُستَغْفِرٍ ؟ هل مِن تائِبٍ ؟ هل من دَاعٍ ؟ حتى يَنْفَجِرَ الفَجْرُ' .  ))

(( ابوهریره می‌گوید خداوند عزوجل فرصت می‌دهد تا اینکه یک سوم شب از بگذرد سپس به آسمان دنیا می‌آید و می‌گوید آیا کسی هست که استغفار کند آیا کسی هست که توبه کند آیا کسی هست که دعا کند تا اینکه صبح می‌دمد ))

[ [بخاري ومسلم وابو داود وترمذي ومالك ] ]

تو با مردم با همسایگان با قدرتمندان با ضعیفان با همکاران ارتباط داری ارتباطی با خدا نیز داشته باش با او یک برنامه صمیمی داشته باش یاد بگیر این سخن اوست بخوان اگر خواستی با خدا سخن بگویی او را بخوان اگر خواستی که خداوند با تو سخن بگوید قرآن بخوان چه کسی پنج صفحه در روز می خواند؟از او بخواه به خدا سوگند همه چیز در اختیار شماست و این از لطف خداست سایت من در جهان رتبه نخست را دارد.  در اختیار شماست سوال بفرست تفسیر وجود دارد حدیث سیره اعجاز علمی وجود دارد روزانه ۲ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند نخستین سایت اسلامی است.  برنامه حدیث در آن وجود دارد من امیدوارم که هر کس برای خودش کار کند و پرشی به سمت آسمان داشته باشد مردم غرق در لجنزار شهوت و شبهه در روی زمین هستند و روزانه به بحث‌های بی‌فایده می‌پردازند امیدوارم که خداوند ایمان همه شما را حفظ کند و خانواده‌ها و فرزندان و سلامتی و مال شما و آرامش شما را نیز ان شالله حفظ کند.

زبان های موجود

پنهان کردن تصویر