حالت سیاه
26-04-2024
Logo
عقیده‌ی اسلامی – نام‌های نیک خداوند 2008 - درس (014-100)أ: نام شافی 1
   
 
 
به نام خداوند بخشنده ی مهربان  
 

سپاس خداوند جهانیان را و درود و سلام بر پیامبرمان محمد راستین وعده‌ی امانت دار. خدایا ما را از تاریکی‌های نادانی و توهم به نور عرفان و دانش و از لجنزارهای شهوت به بهشت تقرب بیرون ببر.

یکی از نام‌های نیک خداوند: ( شافی):

برادران گرامی، نام امروز «شافی» است. این نام در حدیث صحیح بخاری و مسلم در زمانی که پیامبر برای بیماری دعا می‌فرمود؛ آمده است که:

((اذهب البأس رب الناس، اشف أنت الشافی، لا شفاء إلا شفاؤك، شفاء لا یغادر سقماً))
((مصیبت را بر طرف کن ای پروردگار مردم، شفا بده که تو شفا دهنده‌ای و تنها شفا از آن تو است و شفای تو بیماری و مرضی به جا نمی‌گذارد))

غرض از این نام علانیت است و بر کمال توصیف دلالت دارد و معرفه به الف و لام آمده است.
باید مقدمه‌ای بیان کنیم تا معنای شافی روشن شود.

زندگی ما سراسر قوانین ثابت است اما خداوند با حکمتی والا سلامتی و روزی را متغیر نمود:

برادران، پیش از هر چیزی خداوند سبحان قوانین هستی را تعیین و تثبیت نموده است. گویی قانون ارتباط ثابتی میان دو متغیر است و اگر قوانین نبود زندگی مستقر نمی‌شد و دنیا نظم و ترتیب نمی‌یافت. پس ویژگی‌های فلزات ثابت است. ویژگی‌های بذرها و مکان آسمان‌ها و ستارگان ثابت است و من بدون مبالغه می‌گویم: میلیاردها قانون که از صدها میلیون سال پیش، ثابت است. شاید با یک محاسبه‌ی دقیق فلکی مثلا گفته شود خورشید در سال دو هزار و هشتاد در شانزدهم فوریه ساعت پنج و چهار دقیقه طلوع خواهد کرد.
بنابراین خداوند برای ایجاد نظم و آرامش مردم و اطمینان آنان قوانین را ثابت نموده است. ساختمانی بزرگ از بتون آرمه می‌سازید اگر ویژگی‌های آهن تغییر کند، ساختمان فرو می‌پاشد. یک شمش طلا می‌خرید اگر ویژگی‌های آن تغییر کند به مقدار ارزش آن زیان می‌بینید. بذری معین را می‌کارید و همانی که کاشتید درو می‌کنید. زندگی ما سراسر قوانین ثابت است و این به دلیل لطف خداوند به ما است اما بنا به حکمتی والا خداوند دو چیز را متغیر نموده است. سلامتی و روزی را متغیر نموده است. گاهی باران فراوان می‌بارد و گاهی آسمان می‌خشکد. گاهی انسان سالم است و گاهی سلامتی اش را از دست می‌دهد.

قانونگذاری الهی قانونگذاری تربیتی است نه قانونگذاری از روی ناتوانی:

پرسشی که اکنون طرح می‌شود: امکان داشت انسان هرگز بیمار نشود؟ روشن‌ترین مثال:
گاهی در خانه در اتاق پذیرایی میزی می‌گذارید که برای گذاشتن لیوان آبی بر روی آن توسط مهمان به کار می‌رود و اگر انسان هم روی آن بایستد؛ شاید او را تحمل کند. این به چه معنا است؟ لیوان آب بیش از دویست گرم وزن ندارد. چه بسا یک انسان یا دو و یا سه انسان هم روی آن بایستند و تحمل آنان را داشته باشد. به این معنا که نیروی تحمل آن صدها برابر است و اگر هر دستگاهی در انسان هزار برابر نیرو ذخیره داشت به طور کلی بیماری معنا نداشت.
دلیل: یک انفجار اتمی در بیابانی در آفریقا انجام شد. انفجار به نفع فرانسه بود و پس از انفجار (همان طور که می‌دانید انفجار فشار و حرارت نابود کننده ای دارد)، عقربی را دیدند که روی زمین راه می‌رود. ده‌ها سال روی آن آزمایش می‌کردند. مشاهده شد که این عقرب می‌تواند بدون آب و غذا سه سال زنده بماند و اگر در آب غرق شود می‌تواند سه روز زنده بماند بدون آن که اکسیژن به او برسد. و سیصد برابر انسان بیشتر تحمل تشعشعات هسته‌ای را دارد و اگر آن را در صحرا از 60 درجه سانتیگراد بالای صفر به 10 درجه زیر صفر برسانی هیچ تأثیری بر آن ندارد. پس امکان داشت که هرگز بیماری نباشد و امکان دارد هیچ وقت آسمان بی بارش نباشد زیرا دانشمندان در فضای دور ابری کشف کرده‌اند که می‌تواند اقیانوس‌های جهان را روزانه تا شصت برابر کنونی پر از آب شیرین نماید. پس وقتی خداوند باران را سهمیه بندی می‌کند این جیره بندی برای تربیت و نه از روی ناتوانی است.

﴿ وَإِن مِّن شَیْءٍ إِلاَّ عِندَنَا خَزَائِنُهُ وَمَا نُنَزِّلُهُ إِلاَّ بِقَدَرٍ مَّعْلُومٍ ﴾
(و چیزی وجود ندارد مگر این که گنجینه‌های آن نزد ما است و جز به اندازه‌ی معینی از آن را فرو نمی‌فرستیم)

( سوره حجر )

انسان وقتی از خداوند غافل بماند بهای گزاف اشتباهات خود را می‌پردازد و خداوند او را پیش از آخرت و در همین دنیا ادب می‌کند:

بنابراین امکان دارد هرگز بیماری وجود نداشته باشد و هرگز کمبودی در روزی نباشد ولی حکمت خداوند این است که روزی را جیره بندی و سلامتی به تأخیر افتد و شاید سلامتی و روزی با هم به تأخیر افتد. انسان نسبت به سلامتی‌اش حرص می‌ورزد و نسبت به روزی خود بی نهایت حرص دارد. شاید این کار برای ادب نمودن ما باشد، چرا؟ زیرا انسان برای بهشتی به وسعت آسمان‌ها و زمین خلق شده است و به دنیا آورده شده تا بهای بهشت را بپردازد. به دنیا آورده شده تا براساس برنامه‌ی الهی حرکت کند. خداوند شهوت را در او نهاده و راهی پاکیزه برای جریان آن در وی قرار داده است. در اسلام محرومیت وجود ندارد ولی برنامه ریزی و نظم وجود دارد.
انسان وقتی از خداوند غافل بماند و با انگیزه‌ی شهوت خود حرکت کند و به دور از برنامه‌ی الهی باشد زیان کار خود را می‌بیند و بهای گزافی برای اشتباه خود خواهد پرداخت و از آنجا که پروردگار جهانیان او را برای بهشتی به وسعت آسمان‌ها و زمین آفریده او را در دنیا ادب و تربیت می‌کند زیرا او پروردگار است.
معنای کلمه‌ی رب را بیان می‌کنم: شاید مدیر یک سازمان باشید و کارمندی را استخدام کنید و با او برای شش ماه به صورت پیمانکاری و امتحانی قرارداد می‌بندید. شما به عنوان مدیر سازمان کارمندی دارید و در این لحظه وظیفه‌ی شما این است که اشتباهات او را برشمرید و اگر اشتباهات او زیاد باشد عذر او را در سازمان می‌خواهید. اگر پسرتان در سازمان باشد هر وقت اشتباه کند به او تذکر می‌دهید. اشتباهات را می‌شمردید و حالت با فرزند شما به تصحیح اشتباهات تغییر کرد.

خداوند بزرگ نسبت به بندگانش مهربان است اگر گناه کنند آنان را با روزی یا سلامتی ادب می‌کند:

زیرا خداوند مهربان و بخشنده است. از آنجا که خداوند پروردگار جهانیان است هر گاه بنده‌اش گناه کند او را تربیت می‌کند. یا با سلامتی و یا با روزی‌اش او را تربیت می‌کند:

﴿ وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَیْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاء وَالأَرْضِ﴾
(اگر مردمان این شهرها و آبادی‌ها ایمان می‌آوردند و پرهیز می‌کردند برکات آسمان و زمین را بر روی آنان می‌گشودیم)

( سوره اعراف آیه: 96 )

﴿ وَأَلَّوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِیقَةِ لَأَسْقَیْنَاهُم مَّاء غَدَقًا * لِنَفْتِنَهُمْ فِیهِ ﴾
(اگر بر راستای راه ماندگار بمانند، آب زیاد بهره‌ی ایشان می‌گردانیم* تا آنان را با آن بیازماییم)

( سوره جن )

آیات بسیار روشن است.

﴿ وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُواْ التَّوْرَاةَ وَالإِنجِیلَ وَمَا أُنزِلَ إِلَیهِم مِّن رَّبِّهِمْ لأكَلُواْ مِن فَوْقِهِمْ وَمِن تَحْتِ أَرْجُلِهِم ﴾
(و اگر آنان به تورات و انجیل و به آن چه از سوی پروردگارشان بر آنان نازل شده است عمل کنند از بالای سر خود و از زیر پای خود روزی خواهند خورد)

( سوره مائده آیه: 66 )


بنابراین خداوند بندگانش را با جیره بندی در روزی تربیت می‌کند و گاهی بخشی از روزی انسان با گناه از او گرفته می‌شود.
موضوع این که چگونه روزی افزایش پیدا می‌کند را در وقتی دیگر به آن می‌پردازیم. با استغفار، با به پاداشتن نمازها، صله رحم، صدقه دادن، امانت داری و ... افزایش پیدا می‌کند.

بیماری یکی از اسباب تربیت انسان:

ای برادران، ممکن است بیمار شویم. اگر خداوند سبحان در هر دستگاهی از وجود ما و در هر اندامی ذخیره‌ی نیروی فراوانی قرار دهد مانند میز که در خانه برای گذاشتن لیوان آب بر روی آن استفاده می‌شود و گاهی انسان هشتاد کیلویی روی آن می‌ایستد و تحمل او را دارد. بنابراین لیوان دویست گرم وزن دارد و انسان 80 کیلو گرم چقدر نیرو ذخیره دارد؟ سیصد برابر نیروی ذخیره، اگر هر عضوی از بدن انسان این پتانسیل بزرگ را داشته باشد هرگز بیماری وجود ندارد ولی خداوند سبحان خواسته ما بیمار شویم تا بیماری یکی از اسباب تربیت انسان باشد زیرا انسان بر اساس فطرت خود نسبت به بدن و روزی خود آزمند است.

آفرینش خداوند کمال مطلق است ولی گناهان انسان به بیماری او می‌انجامد:


برادران، اکنون نکته‌ی بسیار دقیق دیگری در قرآن کریم وجود دارد که به نام «شافی» مربوط است، خداوند می‌فرماید:

﴿ الَّذِی خَلَقَنِی فَهُوَ یَهْدِینِ * وَالَّذِی هُوَ یُطْعِمُنِی وَیَسْقِینِ ﴾
(آن که مرا آفریده هدایتم می‌کند* و کسی است که غذا و آبم می‌دهد)

( سوره شعراء )

به سیاق آیه بنگرید: ﴿ الَّذِی خَلَقَنِی فَهُوَ یَهْدِینِ * وَالَّذِی هُوَ یُطْعِمُنِی وَیَسْقِینِ ﴾ آیه‌ی سوم بنا به روندش باید این گونه می‌بود: «و وقتی مرا بیمار کرد، شفایم می‌دهد» خیر، فرمود:

﴿ وَإِذَا مَرِضْتُ ﴾
(و چون بیمار شوم)

( سوره شعراء آیه: 80 )

بیماری به انسان نسبت داده شده است به این معنا که آفرینش خداوند کمال مطلق است ولی اشتباهات انسان گاهی شخصی و گاهی اشتباهاتی در زمانه است، زمانه‌ی هیاهو، آلودگی‌ها و فتنه و تغییر خلقت الله. در بخش اعظم زندگی ما تغییر خلقت خداوند صورت گرفته است می‌خواهیم این جوجه‌ها در چهل روز به یک کیلوگرم برسد. بنابراین نباید بخوابد و این طبیعی نیست.
به گاو پودر ضایعات کشتارگاهی می‌دهیم. گاو دیوانه می‌شود و انسان مجبور می‌شود سی میلیون گاو به ارزش سی و سه میلیارد لیره استرلین را آتش بزند. دیوانگی گاو فقط ناشی از دیوانگی انسان است که خلقت خداوند را تغییر می‌دهد.
روز می‌خوابیم و شب بیدار می‌مانیم این خلاف روش الهی است. وقتی سعی می‌کنیم همه چیز را در همه وقت و از راه کشاورزی صنعتی بخوریم، این‌ها خطرناک است. طبیعت زندگی ما بسیار خطرناک است. وقتی تلاش می‌کنیم غذا را به صورت کنسرو شده نگهداری کنیم،در آن مواد نگهدارنده بنزوات سودیم می‌ریزیم که سرطان‌زا است.
وقتی آفت‌کش‌های شیمیایی را استفاده می‌کنیم سطح شوری خاک افزایش می‌یابد همین طور وقتی داروهای شیمیایی استفاده می‌کنیم. داروی شیمیایی از یک سو بیماری را درمان می‌کند و از سوی دیگر مشکلی دیگر ایجاد می‌کند. این تغییر در خلقت خداوند است. بیشترین بیماری‌های مردم ناشی از آلودگی، کاربرد آفت‌کش‌ها، کودهای شیمیایی و فراورده‌های نفتی است. اکنون اولین خبر جهانی افزایش دمای زمین است. گازهای گلخانه‌ای که به دلیل دی اکسید کربن ایجاد می‌شود.

کسی که اصول بهداشتی شریعت پیامبران را رعایت کند در طول زندگی از سلامتی خوبی برخوردار است:

بنابراین بیماری به انسان نسبت داده می‌شود. گناه از انسان است. اگر تصور کنیم انسان اصول بهداشتی موجود در رسالت‌های پیامبران را رعایت کند بیماری کاهش می‌یابد مگر این که قضا و قدر باشد. سخن دقیقی می‌گویم. گاهی بیماری می‌آید و قضا وقدر است. اما در اکثر اوقات بیماری به علت کوتاهی در اجرای دستورالعمل‌هایی است که پیامبر صلی الله علیه وسلم آورده است.
بر سردر بیمارستانی در آلمان نوشته شده بود: ما قومی هستیم که تا گرسنه نشویم نمی‌خوریم و وقتی می‌خوریم سیر نمی‌شویم، از محمد بن عبدالله. این سخن یک سخن اصولی در طب پیشگیری به شمار می‌رود. ما قومی هستیم که تا گرسنه نشویم نمی‌خوریم و وقتی می‌خوریم سیر نمی‌شویم.
بنابراین اگر انسان دستورالعمل‌ها را اجرا کند در طول زندگی از سلامتی زیادی برخوردار خواهد بود و گاهی مشاهده می‌کنید که انسانی بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار حریص است و در اکثر اوقات از سلامتی بالایی برخوردار است.
این عالم بزرگ که در سن نود و سه سالگی دیده می‌شود و قد او راست و چشم و گوش تیزی دارد. از او پرسیدند راز این سلامتی که خداوند به تو بخشیده چیست؟! می‌گوید: پسرم ما آن را در کودکی حفظ نمودیم و خداوند آن را در بزرگی برایمان حفظ نمود. کسی که پرهیزگارانه زندگی کند، نیرومند زندگی می‌کند.

خداوند بزرگ چیزهایی را برای حفظ نظم ثابت و دو چیز را برای تربیت ما متغیر نموده است:

بنابراین خداوند چیزهایی را برای مداومت نظم ثابت و دو چیز یعنی روزی و سلامتی را متغیر آفریده است تا این تغییر ابزاری برای تربیت ما باشد.

﴿ وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ * الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعون * أُولَـئِكَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ﴾
(و قطعا شما را با برخی از امور مانند ترس و گرسنگی و زیان مالی و جانی و کمبود میوه‌ها آزمایش می‌کنیم و مژده بده به بردباران*آن کسانی که چون بلائی به آنان رسد می‌گویند: ما از آن خداییم و به سوی او باز می‌گردیم* آنان الطاف و رحمت خدایشان شامل حالشان می‌گردد.)

( سوره بقره )

این همان ادب کردن و همان تربیت است، بنابراین:

﴿ وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِیبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَیْدِیكُمْ وَیَعْفُو عَن كَثِیرٍ ﴾
(آن چه از مصیبت‌ها به شما می‌رسد به خاطر کارهایی است که خود کرده‌اید. تازه خداوند از بسیاری از آن می‌گذرد)

( سوره شورى )

(( ما من عثرة، ولا اختلاج عرق، ولا خدش عود إلا بما قدمت أیدیكم، وما یغفر الله أكثر ))
((هر لغزش يا جنبش رگ (بىن) يا خراش ناشی از چوب به خاطر گناهی است که انجام داده‌اید اما آمرزش خداوند بیشتر است))

[ابن عساكر از براء ]

خداوند برای هر انسان سیستم ایمنی آفریده که گلبول‌های سفید اساس آن و شامل چند گروه است:

1 ـ گروه تحقيقاتی:

اگر به جزئیات نام «شافی» از زاویه‌ی علمی بنگریم خداوند بزرگ در ما سیستم ایمنی آفریده است. سیستم ایمنی تقریبا یک لشکر به تمام معنا است. اساس این لشکر گلبول‌های سفید است. این گلبول‌ها متشکل از چند دسته‌اند. گروه تحقیقاتی، گروه اطلاعاتی شناسایی یا نام آن در برخی از لشکرها، تحقیقات نام دارد. مأموریت آن فقط تحقیقات است. وقتی میکروبی وارد بدن می‌شود گلبول‌های سفید گروه اطلاعات وارد کار می‌شوند، به او نزدیک می‌شوند و رمز شیمیایی‌اش را می‌گیرد و باز می‌گردد اما با آنان نمی‌جنگند فقط ویژگی‌ها (کد شیمایی‌اش) را کشف کند و به سازمان کارگاه‌های دفاعی باز گردد.

2 ـ گروه ساخت سلاح:

گروه دوم که مأموریت ساخت سلاح را دارند در غده‌های لنفاوی هستند. گلبول‌های سفید گروه شناسایی، کد شیمیایی میکروب را شناسایی و به غده‌های لنفاوی باز می‌گردند. در غده‌ها واکسن ضد میکروب ساخته می‌شود. اما بیشترین کار گروه دوم ساخت واکسن و پادزهر است.
گاهی واکسن وبا به کودکان تزریق می‌کنیم یعنی میکروبی که ضعیف شده است. طبق معمول گلبول‌های سفید شناسایی کد شیمیایی میکروب را شناسایی می‌کند و به غده‌های لنفاوی به گروه واکسن سازی می‌رساند و واکسن ضد این میکروب ساخته می‌شود و در حافظه‌ی این گروه باقی می‌ماند و اگر این میکروب پس از هفتاد سال بازگردد پرونده آماده است.
بنابراین اگر حافظه‌ی گروه سازنده‌ی واکسن نبود واکسن‌های روی زمین هرگز معنا نمی‌یافت و اساسا بدون وجود حافظه‌ی گروه سازنده‌ی واکسن، واکسن‌های هیچ ارزشی نمی‌داشت.

3 ـ گروه جنگاوران:

گروه سوم گروه جنگاوران است. این گروه مأموریت دارد واکسن ضد میکروب را بگیرد و به سوی میکروب برود و جنگی میان گلبول‌های سفید (این گروه سوم) با میکروب جریان یابد.

4 ـ گروه پاکسازی:

گاهی انسان تورم کوچکی مشاهده می‌کند. پس از آن جوش سفید چرکین و این‌ها نشانه‌های جنگی است که میان گلبول‌های سفید جنگاور و میکروب‌ها در گرفته است. اگر جنگ به نفع گلبول‌ها تمام شود، گروه خدمات زمین جنگ را پاکسازی و آثار دشمنان را محو می‌کند.

5 ـ گروه کماندوها:

عده‌ای از دانشمندان گروه پنجمی در سال 1967م به نام «گروه کماندو» را کشف کردند که می‌تواند سلول سرطانی را بسیار زود شناسایی و نابود کند.

دلیل پریشانی روانی، سستی ایمان است:

ثابت شده که در خون هر انسان میلیون‌ها سلول سرطانی است اما فعال نیست و سرکوب می‌شود و جلوی فعال شدن آن گرفته شده است. اگر نگهبان یکی از آن‌ها از بین برود، گروه پنجم این سلول سرطانی را کشف و نابود می‌کند و انسان را از تومور نجات می‌دهد.
می‌گوید: چه عاملی این محافظ را بر می‌دارد و آن سلول را آزاد می‌کند؟ فشارهای روانی، ترس، نگرانی و کینه. برای همین خداوند می‌فرماید:

﴿ قُلْ مُوتُواْ بِغَیْظِكُمْ ﴾
(بگو به خشم خود بمیرید)

( سوره آل عمران آیه: 119 )

خشم، کشنده است. اکنون اولین بیماری در جهان فشار روانی، ترس، تهدید است. شاید سلامتی باشد اما امنیت نیست.
برای همین گفته‌اند: شما از ترس بیماری، بیمار هستید. یعنی گاهی بیماری‌های قلبی از ترس بیماری قلبی ایجاد می‌شود. شما به خاطر ترس از بیماری، بیمار می‌شوید. از ترس فقر فقیر می‌شوید. انتظار مصیبت از خود مصیبت بدتر است. از ترس تهدید، بیمار می‌شوید. از ترس شبح تحریم اقتصادی بیمار می‌شوید. از ترس شبح حمله، بیمار می‌شوید. تمام این‌ها بیماری‌های انسان است، انسان اکنون فشارهایی را تحمل می‌کند که در زمان‌های گذشته آن را تحمل نمی‌کرده است.
بنابراین: تنها راه حل توحید است. بندگان بهتر از توحید چیزی نیاموخته‌اند. تنها راه حل این است که زمام خود را در اختیار الله بدانید و این که کسی که شما را آفریده، شما را به کسی دیگر وا نخواهد گذاشت.

﴿ وَإِلَیْهِ یُرْجَعُ الأَمْرُ كُلُّهُ فَاعْبُدْهُ ﴾
(و کارها یکسره به او بر می‌گردد پس او را بپرست)

( سوره هود آیه: 123 )

افزایش درصد سرطان در زمان ما، به دلیل سستی در روان و یا در ایمان ما است:

تا یقین نیابید که امور شما، خانواده، فرزندان، روزی و سلامتی‌تان به دست خدا است و اگر با خدا باشید، خدا با شما است و اگر او را بپرستید حقتان بر خداوند است که شما را عذاب ندهد، مردم بسیار به این مفاهیم نیازمنداند. خداوند متعال می‌فرماید:

﴿ فَأَیُّ الْفَرِیقَیْنِ أَحَقُّ بِالأَمْنِ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ * الَّذِینَ آمَنُواْ وَلَمْ یَلْبِسُواْ إِیمَانَهُم بِظُلْمٍ أُوْلَـئِكَ لَهُمُ الأَمْنُ وَهُم مُّهْتَدُونَ﴾
(کدام گروه سزاوارتر برای امن وامان است اگر می‌دانید؟ کسانی که ایمان آورده باشند و ایمان خود را با شرک نیامیخته باشند، امن و امان ایشان را سزا است و آنان راه یافتگان‌اند)

( سوره انعام )

گروه پنجم گروه کماندوها است. چه چیزی محافظ سلول سرطانی را بر می‌دارد؟ فشار روانی و تشعشعات هسته‌ای و رسیدن فراورده‌های نفتی به بدن انسان. کسی که موتورها را با بنزین می‌شوید، اگر با دستان خود بخورد و حتی آن را به خوبی هم شسته باشد احتمال این که فراورده‌ها به بدن او برسد، هست و این باعث ایجاد تومور می‌گردد.
مسئله‌ی دیگر چنان که دانشمندان می‌گویند: استفاده بیش از حد از پلاستیک، که باید از استفاده از آن در حرارت بالا یا با مواد اسیدی خودداری کنیم یا این که مقداری از آن از طریق تفلون به بدن ما برسد. ظرف تفلون پس از دو سال تبدیل به آهن می‌شود. ماده کجا رفت؟ آن را خورده‌ایم. فراورده‌های نفتی، استفاده زیاد از پلاستیک، تشعشعات هسته‌ای و اضطراب محافظ سلول سرطانی را بر می‌دارد و آن را آزاد می‌کند.
افزایش درصد سرطان به ده برابر رسیده است و دلیل آن گناه دوران ما یا ضعف روح و روان ما و یا سست ایمانی می‌باشد و این یک حقیقت است برادران.

سیستم ایمنی سپاهی که امنیت، عشق و محبت آن را قوی و ترس، نگرانی و کینه ضعیف می‌کند:

غده ای به نام تیموس وجود دارد که اخیرا کشف کرده و پزشکان گفته بودند هیچ کاری ندارد. اما بعدها کشف شد که مهمترین غده در بدن انسان است. می‌گویند این یک مدرسه‌ی نظامی است که گلبول‌های سفید وارد آن می‌شوند و دو سال باقی می‌مانند تا یاد بگیرند دوستشان کیست و دشمنشان کیست. گلبول سفید سلاح خطرناکی دارد. گلبول‌های جنگنده گروه سوم‌اند. این را لنفوسیت تی جنگنده‌ی نادان می‌نامند که وارد این غده می‌شود و دو سال می‌ماند و وقتی صد برابر رشد کرد مانند یک آمفی تئاتر رومی می‌شود و این لنفوسیت تی جنگنده مانند دانشجویان‌اند. لنفوسیت تی جنگنده دو سال می‌ماند و پس از آن دو خروجی امتحانی دارد. اول یک عنصر دوست به این گلبول مورد امتحان داده می‌شود اگر آن را کشت مردود شده و کشته می‌شود و اگر آن را نکشت پیروز شده و خارج می‌شود. سپس امتحان دیگری می‌شود. یک عنصر دشمن به او داده می‌شود اگر آن را نکشد مردود و کشته می‌شود و اگر بکشد پیروز شده و خارج می‌شود.
می گوید بعد از دو سال این غده بطور کلی غیرفعال است. این امر باعث شده پزشکان فکر کنند وظیفه‌ای ندارد. مشخص شد که نسل خروجی تا پایان زندگی آموزش نسل‌های بعدی را به عهده دارند بنابراین اولین نسلی که از این دانشکده‌ی نظامی خارج می‌شود مسئول آموزش نسل‌های بعدی است اما بعد از شصت یا هفتاد سالگی آموزش ضعیف می‌شود و با ضعف آموزش چیزی به وجود می‌آید به نام «ضعف سیستم ایمنی» و روماتیسم مفصلی که تقریبا هفت بیماری از آن ایجاد می‌شود . یعنی معنای التهاب مفاصل چیست؟ یعنی ضعف آموزش. گلبول سفید قوی شده و دوستان خود را می‌کشد یعنی یک جنگ داخلی صورت گرفته است. پس روماتیسم مفصلی در اثر یک جنگ داخلی در بدن اتفاق می‌افتد.
برادران سیستم ایمنی در بدن تایید کننده‌ی نام «شافی» است، یک سپاه کامل به معنای کلمه. امنیت، عشق و دوستی این سپاه را تقویت و ترس، نگرانی و کینه آن را ضعیف می‌کند.

دانلود متن

زبان های موجود

پنهان کردن تصویر